رخ یا چهره انسان در دفینه یابی

تاریخچه نماد رخ به قبل از دوره ساسانیان باز میگردد. از دیرباز از نماد رخ در آیین میترایی در معابد ،نیایشگاه ها،مقبره ها ،دخمه ها و دفینه ها استفاده گردیده است. ما سعی میکنیم نمونه ای از استراتژی رخها به شما آموزش بدهیم تا بتوانیم پاره ای بر اطلاعات و آگاهیهای شما بیفزاییم.
نماد رخ در چند حالت دیده شده که عبارتند از :
۱: رخهایی با ابعاد بزرگ که در نوک کوهها تراشیده میشدند
۲: رخهایی که در ورودی مکانی تراشیده میشدند
۳: رخهایی با ابعاد کوچک که در کمر کوهها یا در رگه های سنگی کوه تراشیده میشدند.
۴: زخمهایی که به منظور خزانه یا دفینه فردی تراشیده میشدند
در بالای کوهها اغلب مشاهده شده که رخ انسانی با ابعاد بسیار بزرگ اندازه تقریبا یک ساختمان دو طبقه تراش خورده است که این رخها را میتوان به مقبره پادشاهان با موبدان و مغها نسبت داد. در حوالی همان رخ مقبره ای قرار دارد بیشتر در زیر سر یا پایین گوش میتوان سنگهای مثلثی شکلی پیدا کرد که ورودی مقبره هست که با سنگ و ساروج پلمپ گردیده است. اما در بعضی مکانها مانند معابد یا نیایشگاها یا حتی کاخها در جلوی درب ورودی آنها دیده میشود که  گاها با ترکیبی از موجودات افسانه ای بالدار تراشیده شده است. در اینجا درمیابیم که رخ در دروازه اصلی معبد یا کاخ هستیم. اما در بعضی از مناطق رخهایی هستند که اندازه آنها از چهار متر کمتر است و این نوع از رخها در زیر گردن یا بغل  گوش خود ورودی دارند که اگر وارد شوید درواقع وارد یک غار شدید که محلی برای نیایش بتها یا مقبره افراد مهم هست و دارای نذورات و اموال با ارزشی هستند.
رخهایی که به منظور خزانه یا دفینه فردی تراشیده شده اند حتما و حتما با علائم دیگری همراه هستند که میتوان با توجه به آن علائم تفسیر کامل و نظر قطعی داد. برای پیدا کردن دفینه این چنین رخها باید با دقت بالای عمل کرد. دقت کنید که دید رخ به کجاست یعنی رخ کجا را نگاه میکند و به کجا خیره شده در ‌ آنجا باید به دنبال ورودی پلمپ یا غار باشید که دفینه آنجاست. علائم دیگر همراه رخ می توانند مسیر دفینه را تغییر دهند.
کوه هایی هم وجود دارند که رخ انسان همراه با نیم تنه اش یا بدن کاملش تراش خورده است که در اینجا ما با یک بت بزرگ همراه هستیم که در گذشته مورد ستایش قرار گرفته است. در اینجا نیز محلی برای دفن ویا پنهان کردن نذورات و هدایا به خدایان هست ما باید در زیر پاها یا نیم تنه آن برسی کامل کنیم.
جمع اوری؛ سلطان سلاطین
🆔 @AsrareTamaddon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *