مارمولک در دفینه یابی

علامت آفتاب پرست و مارمولک یه علامت اولیه بحساب میایند.
که این دو علامت خبر از وجود قبری مهم در اطراف میدهند.

لذا چون از زمان عیلامیان همواره نماد مهرپرستی بوده است در بعضی جاها هم مشاهده شده که اصلا به قبر یا دفینه مربوط نبوده بلکه فقط مسیر راه شاهی در سینه کش کوهها را نشان داده است.

برای اطمینان از اینکه این علامت به قبر یا دفینه مربوط باشد باید چند ویژگی زیر را در نظر گرفت.

1. باید به صورت برجسته و واضح
روی سنگ کنده کاری شده باشد.

2. باید در جای باشد که آفتاب اول صبح بر آن بتابد.

3. دست کم دو علائم دیگر در محدوده باشد. ازجمله شتر یا قلعه یا کاسه سنگ.

IMG_20190717_173619
در مورد نماد سوسمار یا مارمولک باید عرض کنم که ،
این نشانه، با سر و بدنی هماهنگ، بدون شک ما را مستقیما به دفینه می رساند و باید به حالت سر و دم دقت کرد. به صورت کنده کاری و برجستگی، به دو نوع تقسیم میشود. اما از نظر دفینه یابی، برجستگی ها مهم تر می باشند. در بعضی برجستگی ها، مشاهده شده که زبان حیوان بیرون آمده است. عموما دراین نوع نمادها به این موارد باید دقت کرد. اگر سر حیوان به طرف راست یا چپ چرخیده باشد،
آن
چیزی که باید به آن دقت کرد جهت نگاه حیوان و در آن جهت، 90 درجه ای که در بر می گیرد می باشد. مالش در سنگ گرد شده روی زمین خواهد بود. و احتمالا سنگ سفیدی می باشد. حتی زیر این تخته سنگ به خوبی تقویت شده، با سنگها محافظت شده است. و این نشانه در شیب می باشد. هدف اینجا بوده و کارش بسیار سخت می باشد. صرفا سنگ های پر شده باید در آورده شود. رمزگشایی درستی می باشد.
2- به عنوان نماد ترس نیز استفاده شده. حالت بدن حیوان سر نخ های مهمی راجع به مکان دفینه به ما می دهد. سر و دم خیلی مهم می باشد. به شکل فرو رفته و یا برجسته قابل مشاهده می باشند. از سر اشکال، سربار هایی به دست آمده است. سربارش فقط پول می باشد. فضای حرکت سر حیوان ، و زاویه 90 درجه ای که در بر می گیرد، خیلی مهم می باشد. منطقه ای که تحت این زاویه می باشد باید کنترل شود. در این منطقه، باید به دنبال سنگ گرد و آشکاری بود. ممکن است این تخته سنگ توپر نیز باشد.
روی هم رفته نمادی فوقالعاده مهم میباشد ،
همیشه یا دروی تخم گذاری بوده ،ویا در حال شکار ،
شایان ذکر است که همیشه اینگونه که در بالا
توضیح داده شد نیست،
چون همیشه سلیقه های متفاوتی بوده…

جمع اوری: استاد سلطان
🆔 @AsrareTamaddon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *